Matchday Zaterdag 12 maart

Zaterdag 12 maart..De zaterdag van 12 maart was er eentje die “buiten de deur” werd gespeeld! De jeugd werd weer bij verschillende clubs in het land verwacht… de ene wekker ging iets vroeger dan de andere.. In alle vroegte vertrokken de kids van de E2 richting KZ voor een nieuw potje korfbal. Met Sanne als aanvoerdster begonnen ze wat slap aan de wedstrijd. Snel op 1-0 achter. Zelf veel kansen creeeren, vooral doorloopballen. Helaas zat het geluk de E2 niet mee. Het tweede kwart begonnen ze veel feller. Sneller passen, ballen vangen en weer genoeg kansen. Sanne schoot haar team met een knap schot naar een verdiende 1-1. Rust. Niets aan de hand. Onze eigen E’tjes waren veel beter dan KZ, maar het rendement moest omhoog. Na rust schoten ze uit de startblokken. Lynn had de beste kansen op dat moment en dat speelde ons viertal prima uit. Met 3 rake schoten, schoot Lynn iedereen vrij rap naar 1-4. In het laatste kwart scoorde Lieke de laatste goal, na een hele goede diepe pass van Finn. De eindstand kwam op 2-5. Misschien niet de beste wedstrijd van de E2, maar toch trots op onze toppers! Door goed samenspel wordt er ook gewonnen op ‘mindere’ dagen

👍

Een heel stuk verderop stond net als vorige week tegenstander VIDO op het programma van de D1! Na vorige week wisten ze dat VIDO op de ballijn verdedigd en aanvallend eigenlijk via een aangeef de doelpunten wil maken. Weinig verrassend maar ze voeren het vaak goed uit.Vooraf was er al meer geloof in een goed resultaat. Minder spanning op de koppies. Nadat VIDO zijn aanvalsvak bekend had gemaakt stelde de D1 zich hetzelfde er tegen op zoals afgelopen week. En dat pakte redelijk goed uit. Met veel energie en passie werd VIDO bestreden. Was de verzorging in het brengen van de bal naar het aanvalsvak veel beter op orde. Toch was het VIDO die op 1-0 kwam. Snel daarna maakte onze eigen kids de 1-1. Aanvallend was er wat moeite om het eigen spel te spelen. Te weinig beweging en te statisch onder de korf. Lieten ons een beetje meeslepen in de speelstijl van VIDO. Maar de keren dat het baltempo hoog was, en de juiste keuzes gemaakt werden en de goede posities innamen werden de D’tjes gevaarlijk. Uiteindelijk een 3-2 achterstand met de rust. De tweede helft veranderde het spelbeeld niet veel. Purmer bij vlagen slordig in het vangen en aanvallend te snel de risicovolle val spelen. Als het lukt is het een genot om naar te kijken. Vandaag werd de bal vaak en te snel verloren in aanvallend opzicht. Gevolg dat de verdediging onder druk bleef staan en VIDO de meeste kansen kreeg. Met een 3-3 gelijkspel tot gevolg. Wat de coaches betreft een punt gewonnen. Door in een bloedhete hal te blijven strijden. Tegen de hitte en de felle tegenstanders.Achteraf toch wat gemopper onder de toppers. Een teken van het fanatisme van deze groep. Elke bal willen hebben, de duels aangaan (want dat gaat echt steeds beter!) en met snelle zuivere passing de ruimtes onder de korf creëren en uiteindelijk benutten. Dat laatste verdiend nog wat aandacht en daar gaat weer hard aan gewerkt worden tijdens de trainingen komende weken. Wedstrijden als deze zijn genieten. Een gelijkwaardige tegenstander en een enthousiast en fanatiek purmer. En niet de vergeten de trouwe supporters. Die week in week uit de hal op stelten zetten!De C1 begin met goede zin tegen ZaandamZuid aan de wedstrijd!Mooie acties ,vlotte bewegingen maar ook veel onrustig spel is wat er in de eerste instantie werd geconstateerd.. Het duurde dan ook een tijdje voordat de Purmer als een echte diesel op gang kwam. Maar eenmaal op gang begonnen de doelpunten te vallen!! Er zaten super mooie en goede acties bij, en ook goede punten opgemerkt die voor verbetering kunnen zorgen. Zo zijn de elementen: het leren praten tegen elkaar en het overnemen van tegenstanders allemaal zaken die nog een tandje bij kunnen .Uiteindelijke eindstand was 0-9 ….Op naar het laatste stukje van deze vreemde zaalcompetitie! Met hulp van de vele B1ers konden ook de junioren richting het lastige Swift Amsterdam. Je hebt wel eens in de competitie te maken met tegenstanders waarvan je aan de voorkant al weet: dit wordt moeilijk en zwaar.. en dan blijft er voor je gevoel alleen maar over: Geven wat je geven kan, maar ze gaan het niet cadeau krijgen van ons!!! En dat kon je zien afgelopen zaterdag! Geknokt en doorgezet, mooie kansen gecreëerd die jammer genoeg niet genoeg benut werden.. maar tot het laatste fluitsignaal stonden deze kanjers er!!! Super!! U leest het al, het was weer een heerlijke zaterdag, waar ons cluppie tegenstanders heeft laten zien dat we strijden tot het laatste fluitsignaal, waar we misschien niet altijd als snelste uit de startblokken komen, maar het altijd als team blijven aanvliegen.. hoe gaaf is het dat wij hier met zijn allen onderdeel van mogen uitmaken?? inderdaad HEEL GAAF!

Namens de Jeugdcommissie